Dnes je 6.5. – svátek slaví Radoslav

Výhodná konstrukční řešení nákladních automobilů pro dopravu v zemědělství

Zveřejněno: 18. 9. 2014

S výhodným a zajímavým řešením přestavby nákladního automobilu na nosič výměnných zemědělských nástaveb přichází společnost Porgest a.s. V tomto článku se dozvíte, proč a jak na to šla.

Zemědělská výroba, podobně jako ostatní obory, zažívá v posledních letech zásadní změnu a je kladen stále větší důraz na efektivitu výroby. S neustále klesajícím počtem zaměstnanců se zvyšují nároky na techniku, která je v zemědělství používána. Rovněž se v mnoha případech prodloužily přepravní vzdálenosti, na které jsou komodity přepravovány.

Nákladní automobil je řešení

Mnohé zemědělské podniky se tedy opět, oproti minulosti, začínají přiklánět k přepravě nákladními vozy. Právě pro tyto zájemce nacházejí konstruktéři společnosti Porgest výhodná řešení v podobě přestavby nákladního automobilu na nosič výměnných zemědělských nástaveb. Tato řešení nabízí modifikace a varianty, kdy je vozidlo maximálně využito po dobu celého roku. Díky tomu se zkracuje návratnost počáteční investice na minimální dobu.

Pro přestavbu podvozku používáme zejména podvozky Tatra a v posledních dvou letech hlavně jejich nový model PHOENIX s rozvorem náprav 3900 mm. Tento plně pohonný podvozek nachází v oblasti zemědělské výroby maximální využítí svých schopností s minimálními provozními náklady.

Jak na to? Pomocí zajímavých konstrukčních změn

Podvozek je ve firmě Porgest osazen pomocným rámem, který je opatřen zesíleným nástřikem DINITROL, pro zvýšení odolnosti a prodloužení životnosti. Dále je automobil vybaven hydraulickým systémem sklápění a hydraulickými vývody pro další hydropohony (např. vývěvy apod. ). Rovněž je domontována speciální pomocná převodovka, která umožňuje připojení dalších zemědělských nástaveb (např. rozmetadla atd. ).

V případě, že vlastní zákazník již některé výměnné nástavby, je možné se ve většině případů dohodnout na takové úpravě, aby bylo možné je používat i na novém vozidle.

Podvozek je rovněž dovybaven vzduchovým přizvedáváním, které v kombinaci s odstavnými nohami, jež standardně dodáváme k našim nástavbám, umožňuje snadnou demontáž nástavby a její výměnu za jinou bez potřeby jeřábu nebo jiných zvedacích zařízení. Odstavená nástavba pak stojí na těchto nohách.

Individuální přístup společnosti Porgest

Jsme schopni dodat zákazníkům sklápěčové korby v mnoha variantách a z různých materiálů.

Základní model sklápěčové korby umožňuje jak převoz obilovin, tak silážně-senážních komodit. Pro zákazníky, kteří vyžadují vysokou přepravní kvalitu bez omezení nabízíme korby určené speciálně pro obilniny a speciálně pro siláž a senáž. Vzhledem k tomu, že přeprava těchto komodit je zásadně odlišná, jeví se kombinace dvou koreb jako optimálnější a přes vyšší počáteční investici i efektivnější.

Korby pro siláž-senáž vyžaduji vyšší objem a větší výsypný otvor, proto jsou vyráběny jako jednostranné (obvykle doprava). S úspěchem je využíváno plně hydraulické ovládání celé bočnice. Tyto korby můžou mít objem až 31 m3 se speciálními nástavci.

Korby pro obilí se vyrábějí jako dvoustranné (obvykle doprava a dozadu). Bočnice je možné ovládat jak mechanicky, tak i hydraulicky. Zadní čelo se otvírá automaticky od rámu. Samozřejmostí jsou odsypová okénka vzadu, pochozí lávky, plachtování atd.

Obě provedení koreb jsme samozřejmě schopni dodat jak pro nákladní podvozky, tak jako dostavbu na přívěsy různých výrobců.

Pro nejnáročnější zákazníky vyrábíme korby z hliníku, kde dochází k významné úspoře ve vlastní hmotnosti korby – až 30 % a tím pádem je možné přepravovat více vlastního materiálu než na těžších korbách ocelových. Rovněž hliník lépe odolává vnějším vlivům jak povětrnostním, tak chemickému působení různých látek a komodit, a tím se prodlužuje životnost a snižují se nároky na údržbu.

Jsme si vědomi náročnosti zemědělské výroby a uvědomujeme si, že každý zemědělský podnik potřebuje pro svou výrobu jiné varianty provedení. Jsme připraveni navrhnout co možná nejlepší individuální řešení tak, aby vyhovělo všem požadavkům, které jsou na přepravu v daném podniku kladeny.

Autor: Jaromír Hykel
Foto: Archiv firmy Porgest a.s.

Tématické tagy

Nové

Úbytek účinných látek znamená úbytek přípravků

Zveřejněno 23.9. Na mysli mám samozřejmě úbytek přípravků na ochranu rostlin (dále POR). Je s podivem, že se tak děje pouze v zemědělské oblasti. Nic podobného se neděje například v průmyslu farmaceutickém, ani kosmetickém. Přitom chemie v našich životech je… jít na článek

Je recyklování vyčištěných splaškových vod v závlahách potřebné a žádoucí?

Zveřejněno 19.9. V dnešní době se hodně řeší otázka recyklace odpadních vod. Jde o to zamezit poškozování vodních ekosystémů a zatěžování životního prostředí nežádoucími cizorodými látkami označovanými jako „prioritní polutanty“. Článek přináší přehled současného… jít na článek

Zajímavé exponáty z brněnských veletrhů

Zveřejněno 21.8. Největší veletrh ve střední Evropě vždy přinese pohled na nespočet techniky různých výrobců a značek. Pár zajímavých exponátů si přiblížíme v tomto článku, dalším se podrobněji budeme věnovat v samostatných reportážích v tomto vydání a v… jít na článek