Dnes je 12.5. – svátek slaví Pankrác

Vredestein 710/75 R 38 TraxionXXL

Zveřejněno: 18. 5. 2015

Velkoplošné zemědělství používající vysokovýkonové traktory požaduje pneu, které zvládnou všechny úkoly. Vredestein vyvinul dezen TraxionXXL speciálně pro polní mlátičky, které byly od prvopočátku velmi úspěšné. Rozměr 710/75R38 byl doplněn do rozměrové škály s tím, že může být montován na stejná kola jako 710/70R38 a tím dodává významné úspory.

Méně investic, více výnosů

Větší záběr a zvýšená nosnost, to jsou 2 důležité požadavky, které profesionálové mají na pneu pro těžké traktory. Kriteria jako provozní náklady a optimální produktivita jsou zásadní při výběru správného rozměru pneu. Pro zajištění vysoké efektivnosti přenášeného kroutícího momentu lidé často vybírají maximální průměr a šířku pneu. To obvykle znamená nejenom výměnu pneu, ale i ráfků na přední i zadní nápravě. Je to spoustu investic, ale díky novému rozměru Vredestein 710/75R38 TraxionXXL to je nyní daleko atraktivnější tím, že pneu mohou být montovány na původní ráfek.

Mnoho rozměrů pneu používaných traktory s více než 150 HP, jako 650/65R42 a 710/70R38, mají průměr 193 cm. V zájmu zvýšení efektivity přenášené trakční práce jsou většinou montovány pneu s průměrem 206 cm, což zároveň znamená, že pokaždé musí být koupen nový ráfek. To často omezuje prostor mezi pneu se schůdky do kabiny, takže kabina musí být zvýšena. S novou pneu Vredestein 710/75R38 TraxionXXL je tento problém minulostí.Tato pneu má výšku 200 cm, maximální rozměr, který lze montovat na většinu traktorů bez jakýchkoliv změn. V mnoha případech, odpovídajících přední pneu, může být montována také na stávající ráfek, což minimalizuje celkovou investici.

Maximální rozměr, větší efektivnost

Zvláštní předností nové pneu Vredestein 710/75R38 TraxionXXL je průměr 200 cm, který přesně vyplňuje „díru” mezi menším rozměrem 710/70R38 a větším 710/70R42. Zvětšený profil, který představuje 75 % šířky pneu, je v průměru o 7 % vyšší ve srovnání s 710/70R38. Výsledek v nižším tlaku je proporcionálně zvětšená plocha styku pneu s půdou, větší trakční síla a naopak menší prokluz a úspora paliva a času. Praktické měření na poli vypovídá o přínosu v řádech několika tisíc Euro za 5 000 pracovních hodin s o 20 % lepší trakcí.

Zvýšený profil poskytuje take zvýšený comfort v průběhu přepravy a větší průměr znamená, že traktor jede rychleji. Objem vzduchu v této zadní pneu je o 140 litrů větší, což umožňuje o 5,5 % zvýšit nosnost ve srovnání s 710/70R38. V závislosti na rychlosti jízdy a nákladu tlak v pneu může být redukován o 15 až 35 %, významně snižuje jednotkový tlak na cm2 ve spodní části pneu.

Unikátní tvar zubů, nízké hodinové náklady

Inteligentní profil Vredestein TraxionXXL je dalším zásadním úspěchem této jedinečné pneu, jako výsledek optimálního výkonu na i vně cest. Unikátní zatočený tvar zubů s rozšiřováním k rameni dosahuje excelentní záběrové vlastnosti v trakční oblasti a přitom garantuje maximální přenos trakční síly. Velký povrch zubů ve střední části dezenu, tzv. comfort zona, dosahuje komfortní a bezpečné jízdy v relativně vysoké rychlosti a to je základ pro vysokou životnost.

Autor: Ing. Martin Sedláček
Foto: Archiv redakce

Nové

Úbytek účinných látek znamená úbytek přípravků

Zveřejněno 23.9. Na mysli mám samozřejmě úbytek přípravků na ochranu rostlin (dále POR). Je s podivem, že se tak děje pouze v zemědělské oblasti. Nic podobného se neděje například v průmyslu farmaceutickém, ani kosmetickém. Přitom chemie v našich životech je… jít na článek

Je recyklování vyčištěných splaškových vod v závlahách potřebné a žádoucí?

Zveřejněno 19.9. V dnešní době se hodně řeší otázka recyklace odpadních vod. Jde o to zamezit poškozování vodních ekosystémů a zatěžování životního prostředí nežádoucími cizorodými látkami označovanými jako „prioritní polutanty“. Článek přináší přehled současného… jít na článek

Zajímavé exponáty z brněnských veletrhů

Zveřejněno 21.8. Největší veletrh ve střední Evropě vždy přinese pohled na nespočet techniky různých výrobců a značek. Pár zajímavých exponátů si přiblížíme v tomto článku, dalším se podrobněji budeme věnovat v samostatných reportážích v tomto vydání a v… jít na článek