Dnes je 24.6. – svátek slaví Jan

S New Holland máte k dispozici to nejlepší již od 110 k

Zveřejněno: 17. 1. 2014

Značka New Holland na konci roku 2009 představila veřejnosti novou plynulou převodovku s označením AutoCommand, kterou vyrábí ve vlastním závodě v belgických Antwerpách. Převodovka byla nejprve k dispozici u traktorů řady T7000, předchůdců dnešních T7. Za čtyři roky si převodovky získaly srdce nejednoho farmáře a tato osvědčená technologie se rozšířila do dalších dvou řad, konkrétně T6 a T8.

Traktor řady T7000 vybavený plynulou převodovku AutoCommand™ (zdroj: New Holland Agriculture)

Výhod plynulých převodovek si tak můžete užívat celkem u 17 traktorů se jmenovitými výkony od 110 hp do 370 hp. I menší farmář si tak v traktoru T6.140 AC se jmenovitým výkonem 110 hp může pořídit špičkovou techniku, která je v zásadě stejná jako u vlajkové lodi T8.420. S moderní technikou v traktoru samozřejmě souvisí i možnost využívat nejmodernější techniku závěsnou, například rozmetadla minerálních hnojiv ZA-TS od značky Amazone. Pokud vás zajímá budoucnost vaší farmy, tak AutoCommand vás tam vezme!

Na výstavě Techagro jsme proto prezentovali modelové řady traktorů New Holland T6, T7 a T8 osazené plynulou převodovkou AutoCommand jako to nejlepší, co si můžete v současné době v oblasti traktorů s výkony od 110 do 367 koní pořídit.

Svoje přesvědčení stavíme na pěti základních bodech, které zahrnují:

  1. živé a hospodárné motory s technologií SCR,
  2. plynulou převodovku AutoCommand,
  3. pohodu při práci,
  4. jednoduché ovládání složitých systémů,
  5. bezpečnost na silnici.

Efektivní a čisté spalování

Motory s technologií SCR u traktoru New Holland nevyužívají recirkulaci spalin (EGR nebo CEGR). Nasávají pouze čistý, ochlazený vzduch plný kyslíku. Spalování proto probíhá za velmi vysokých teplot a je tak velmi efektivní a čisté. To znamená, že vzniká minimum sazí (nikde se nic neusazuje a tak mají motory servisní interval 600 mth i při využití standardních olejů a bez nutnosti používat drahá aditiva do paliva) a chemická energie ukrytá v palivu je maximálně efektivně využitá. Škodliviny jsou neutralizovány v katalyzátoru SCR. Spaliny neochlazujeme, a proto ušetříme spoustu výkonu, který muže být využitý pro aktivní práci. Motory bez recirkulace spalin jsou taky velmi živé, což oceníte v dopravě i v klasických polních pracích. Při rozjezdech, v proměnlivých půdních podmínkách a v kopcovitém terénu motor ihned překoná zatížení, dříve se vrátí do pracovních otáček a tím i na požadovanou pojezdovou rychlost, takže máte vyšší plošnou výkonnost a do cíle se dostanete rychleji. V dopravě a při práci s aktivním nářadí velmi dobře funguje navyšování výkonu – máte k dispozici navíc desítky koní, které při nákupu stroje neplatíte a ve standardním režimu je zbytečně neživíte. Zapojují se až tehdy, když je potřeba pořádně zabrat.

Hospodárnost, bezpečnost při rozjezdu, hbitost a plynulost

Motor spolupracuje s plynulou převodovkou AutoCommand, která jej udržuje velmi blízko oblasti s maximálním krouticím momentem a tím i v oblasti nejnižší spotřeby – zde vzniká hospodárnost. Navíc plynulá převodovka kombinuje mechanické a hydraulické prvky a to vám přináší komfort, hospodárnost a snadné používání. Mechanické komponenty zvyšují účinnost při vykonávání všech úkolů. Převodovka AutoCommand dosahuje v celém svém rozsahu čtyřikrát (dvakrát u T6) 100% mechanické účinnosti. V těchto oblastech nedochází k přenosu výkonu přes hydrostatickou jednotku. Body jsou vhodně umístěny tak, aby odpovídaly nejčastějšímu využití traktorů, cca 6 – 8 km/h pro orbu, cca 18 – 21 km/h pro podmítku a setí, cca 25 km/h pro lisování a sečení a blízko maximální rychlosti traktoru pro dopravu. Hydraulické komponenty v převodovce pak přinášejí dvě hlavní výhody. Funkci „Hillholder” kdy po zastavení v kopci převodovka drží traktor i s tím nejtěžším nákladem na místě jako přibitý a při rozjezdu eliminuje riziko popojetí vzad (kolikrát již se těsně za vás v kopci postavilo osobní auto s pěknou blondýnkou za volantem...?). A dále jsou základem plynulosti a pohodlné jízdy, necítíte žádné škubání a trhání.

Pohoda při práci

Tím se dostáváme k pohodě při práci. Všech 17 modelů s převodovkou AutoCommand má k dispozici odpružení přední nápravy i kabiny. Přední náprava může být odpružená i systémem „Active” (standard od T7.220), jenž snímá dynamiku jízdy. Odpružení reaguje rychleji a jízda je tak ještě pohodlnější. Kabina je vpředu uložená na silentblocích a vzadu na tlumících prvcích. Kvalitní, vzduchem odpružená sedačka řidiče je jasným standardem. V kombinaci s plynulou převodovkou, jenž řadí bez cukání, máte zaručenou pohodu při práci.

Pohodlná kabina a intuitivní ovládání traktoru

Dostali jsme se do kabiny, kde jsou všechny hlavní ovládací prvky soustředěny na jedno místo – do loketní opěrky SideWinder. Loketní opěrka obsahuje dotykový monitor, multifunkční páku, joystick a myš, ovladače rychlospojek a postranní panel ICP. Rychlost traktoru lze ovládat řadou způsobů, nejjednodušší je však využít multifunkční páku. Inovací je silová úměrnost ovládání. Jak rychle za páku zatáhnete, tak rychle traktor akceleruje. Jakmile páku pustíte, vrátí se do výchozí pozice a máte ji ihned po ruce – nemusíte se nikam natahovat. Zatlačíte vpřed – jedete vpřed, zatáhnete vzad – jedete vzad, jasné, logické a jednoduché, ale ne u všech značek tomu tak bývá. Rychle zatáhnete a prudce akcelerujete, jemným tahem za páku pomalu dojedete k připojovanému nářadí, znovu maximálně jednoduché a logické. Ještě pohodlnější ovládání zajišťují 3 rychlostní rozsahy vpřed i vzad, v rámci kterých si můžete nastavit požadovanou cílovou rychlost. Jakmile přepnete do příslušného rozsahu a stisknete tlačítko automatu, traktor sám plynule přejde do nastavené rychlosti, znovu jednoduché a logické. Když se chcete rychle rozjet na křižovatce, podržíte páku vpředu a stiskne tlačítko automatu – traktor se nejrychlejší cestou začne dotahovat na předvolenou rychlost v dopravě asi na maximálních 40 km/h. Není umění se jen rychle rozjet. Je potřeba také bezpečně zastavit. Proto modely T7 mají jako jediné traktory na trhu k dispozici i systém ABS. New Holland prostě zase udává směr.

Samozřejmostí traktorů je úspora času a peněz

Traktory New Holland s plynulou převodovkou disponují i vyspělou elektronicky řízenou hydraulikou s čerpadlem s proměnlivým průtokem – axiálním pístovým čerpadlem (LoadSensing). To jednak spoří palivo, protože olej je pod tlakem hnán do systému pouze tehdy, když je to potřeba, ale především umožňuje využívat nejmodernější závěsnou techniku, jako je například rozmetadlo minerálních hnojiv ZA-TS od značky Amazone. Moderní závěsná technika pak sama o sobě nabízí nepřeberné množství úspor času i peněz.

Většina autorizovaných dealerů New Holland má k dispozici testovací traktory s převodovkou AutoCommand. Požádejte je o svezení a sami si vyzkoušejte všechny popisované funkce. Přehled strojů k dispozici a zkušenosti zákazníků najdete na www.radost-z-prace.cz.

Autor: Aleš Petr
Foto: New Holland

Tématické tagy

Tématické obory

Nové

Úbytek účinných látek znamená úbytek přípravků

Zveřejněno 23.9. Na mysli mám samozřejmě úbytek přípravků na ochranu rostlin (dále POR). Je s podivem, že se tak děje pouze v zemědělské oblasti. Nic podobného se neděje například v průmyslu farmaceutickém, ani kosmetickém. Přitom chemie v našich životech je… jít na článek

Je recyklování vyčištěných splaškových vod v závlahách potřebné a žádoucí?

Zveřejněno 19.9. V dnešní době se hodně řeší otázka recyklace odpadních vod. Jde o to zamezit poškozování vodních ekosystémů a zatěžování životního prostředí nežádoucími cizorodými látkami označovanými jako „prioritní polutanty“. Článek přináší přehled současného… jít na článek

Zajímavé exponáty z brněnských veletrhů

Zveřejněno 21.8. Největší veletrh ve střední Evropě vždy přinese pohled na nespočet techniky různých výrobců a značek. Pár zajímavých exponátů si přiblížíme v tomto článku, dalším se podrobněji budeme věnovat v samostatných reportážích v tomto vydání a v… jít na článek